Användbara länkar för din körkortsutbildning

För att underlätta din körkortsresa har vi här samlat länkar till några viktiga hemsidor. Här finns även några intressanta länkar till sidor du kommer ha nytta av väl efter att du tagit ditt efterlängtade körkort. Hoppas du hittar något av värde.

Transportstyrelsen

Hos Transportstyrelsen, Sveriges centrala körkortsmyndighet, kan du hitta mer information gällande följande:

- Ansöka om körkortstillstånd

- Ansöka om handledarskap (vid privat övningskörning)

- Förnya körkortet

- Anmäla borttappat körkort

Trafikverket

Trafikverket, den statlig myndigheten som ansvarar för förarprov för körkort i Sverige. Här kan du:

- Boka teoriprovet

- Ansöka om förlängt eller muntligt teoriprov

- Boka uppkörningen

CSN

Om du skulle behöva hjälp finansiellt med den körkortsutbildning så kan CSN hjälpa dig genom att erbjuda lån för körkort.

- Ansöka om körkortslån

Riksförbundet M Sverige

Riksförbundet M Sverige, f.d. Motormännen, är Sveriges största intresseorganisation för bilägare. Här kan du få hjälp med allt möjligt gällande ditt bilägande och du kan även:

- Beställa internationellt körkort

Transportstyrelsen körkort trafikskola